Navigation
  1. Home
  2. Over ons
  3. Organisatie

Organisatie van De Kindpartners

De Kindpartners is de samenwerkingsnaam van Stichting Kindkracht (opvang) en Stichting Samenwerkende Scholen Alkemade (onderwijs).

Wij hebben een gezamenlijke opdracht en gezamenlijke kernwaarden vastgesteld en voeren onze activiteiten uit in kindcentra, die in ontwikkeling zijn naar:
1. één (pedagogisch-didactische) visie, 
2. één plan met doorgaande lijnen, 
3. één aansturing, 
4. één team, 
5. één uitstraling. 

Daarbij werken we aan een gezamenlijke missie en visie. Tot die tijd zijn onderstaand de missie en visie van Kindkracht 0/12 en SSBA terug te vinden.

Directie en bestuur

Marije Cozijn

Directeur pedagogiek en kwaliteit Stichting Kindkracht E-mail sturen

Sonja Bakker - Zeestraten

Directeur financiën en bedrijfsvoering Stichting Kindkracht E-mail sturen

Ariaan Bohnen

Bestuurder SSBA E-mail sturen

Stichting Kindkracht heeft een Raad van Toezicht bestaande uit:

  • De heer Floris Schoonderwoerd (lid, voorzitter)

  • De heer Paul Grob (lid)

  • Mevrouw Geeske Hoogenboezem (lid)

Klik op onderstaande link om meer te weten over hun taken en bevoegdheden

Raad van Toezicht Stichting Kindkracht 

SSBA heeft een Raad van Toezicht bestaande uit:

  • Mevrouw Astrid Kalmeijer (lid, voorzitter)

  • De heer Berend Jongman (lid)

  • De heer Eric Traa (lid)

  • Mevrouw Corinne van Hameren (lid)

Klik op onderstaande link om meer te weten over hun taken en bevoegdheden

Raad van Toezicht SSBA

Missie Kindkracht 0/12

Kindkracht 0/12 is een professionele organisatie, waarin boven alles het kind centraal staat. Wij willen een meerwaarde zijn in de kindertijd en zijn gericht op het welbevinden en de ontwikkeling van het kind. Wij bieden een geborgen plaats voor kinderen, ouders en medewerkers waaruit warmte, respect en vrolijkheid straalt in een sfeervolle en natuurlijke omgeving.

Visie Kindkracht 0/12

Pedagogisch:

We zien een kind als een krachtig wezen, dat van nature wil ontdekken en ontwikkelen. We hebben een groot vertrouwen in het kind en geven kinderen de ruimte om zich te ontplooien. Ieder kind is uniek en neemt zijn of haar eigen karakter, emotionele aard en talenten met zich mee. We hebben respect voor deze eigenheid. En zien het als onze taak om deze unieke eigenschappen in een kind te herkennen en te stimuleren.

Wij staan voor onze pedagogische visie, welke door alle medewerkers uitgevoerd wordt aan de hand van ons pedagogisch beleid.

Houding: 

Wij hebben een respectvolle, zelfbewuste, open en professionele houding naar kinderen, ouders, collega’s en derden met aandacht voor het individu. We zijn gericht op samenwerking met het oog op kwaliteit en het welbevinden en de ontwikkeling van het kind.

Sfeer:

Wij hebben warmte, aandacht en vertrouwen voor en in kinderen, ouders, collega’s en de (natuurlijke) omgeving, waarin wij werken en tonen hierin onze betrokkenheid.

Organisatorisch:

Wij beogen een financieel gezonde organisatie gericht op kwaliteit en ontwikkeling op alle vlakken van de organisatie.

Wettelijk:

Wij voldoen aan de gestelde normen, wetten en veiligheidseisen voor de kinderopvang. We nemen onze verantwoordelijkheid serieus.

Missie SSBA

De visie van SSBA is samengevat in de missie van de organisatie.

“In Verbinding Excelleren”

Visie SSBA

Stichting Samenwerkende Basisscholen Alkemade (SSBA) gaat voor kwalitatief goed onderwijs voor al haar leerlingen, voor nu en in de toekomst. Het onderwijs is, net als de maatschappij, continu in beweging. Om goed onderwijs te kunnen geven, is het belangrijk om mee te bewegen. Dit betekent dat SSBA zowel letterlijk als figuurlijk continu in beweging is om de kwaliteit van het onderwijs te verhogen en waarborgen. Kenmerkend voor ons zijn de onderzoekende houding, de ontwikkeling van talenten, authenticiteit en het eigenaarschap.

Wij bieden betekenisvol onderwijs aan in een uitdagende leeromgeving, waarbinnen kinderen de ruimte krijgen om zichzelf cognitief, maatschappelijk, sociaal en emotioneel te ontwikkelen.
Door samen te leren willen we leerlingen verbinding met elkaar en met anderen laten krijgen en plezier laten beleven met wat ze graag doen, wat ze al kunnen, wat ze nog willen leren en wie ze zijn.